akit az istenek szeretnek, meghagynak gyereknek!

Azt mondják, hogy akiket az istenek szeretnek, örökre meghagyják gyereknek. Sokunknak volt gyermekkori álma olyan játékokkal szórakoztatni magunkat, amelyek az eredetit utánozva, élethűen mozognak, ugratnak, repülnek, csörtetnek lánctalpaikon. Mára ezek a jó minőségű játékok sokkal elérhetőbbek, mint akár csak 10-15 éve. Ismerkedj meg te is velük, varázsolj a nappaliból versenypályát, repteret, vagy csatamezőt!

Friss topikok

  • ommm: helyes. a flasht "kijavítottam" kaptál még +15 frame-et :) így lassabb. csak ki kéne agyalni valam... (2008.11.18. 10:44) Miért managertoys?
  • baowah: ez nem bukolampas, de zsir: rocket-garage.blogspot.com/2008/11/back-to-future.html (2008.11.17. 12:26) Egyszer mindennek eljön az ideje.

Linkblog

HTML

távirányítású játékok nagyoknak (is)!

Egyszer mindennek eljön az ideje.

2008.10.31. 21:17 | streetsta | 3 komment

Nos, a dolgot húztam, halasztottam, de valamikor be kellett következnie: csak elindul a managertoys.hu blogja is.

Még nem teljesen kiforrott, miről is szeretnék/szeretnénk ezen a helyen írni, éppen ezért lazán fogom kezelni a téma kezelést, lesz itt élménybeszámoló, teszt, hangosan gondolkodás, tanácsok, tippek, meg ami belefér. Nem akarom (nem is szoktam) magamat túl komolyan venni, kérlek titeket (esetleg Önöket, de elnézést, én maradok a tegeződésnél, a legnagyobb tisztelettel persze), ti se tegyétek, nem vagyok profi a témában, előfordulhat, hogy bizonyos esetekben tévedek, nem jól látom a dolgokat -nos, ilyenkor be lehet szólni, lehet pontosítani, sőt, ha valakinek fontos közlendője van valamelyik témában, küldje el, lehet, hogy akár posztként itt is helye van.

Szóval a lényeg, nem eszet akarok osztani (ezt csak azért szögezem le, mert biztosan lesznek, akik azt hiszik hogy de, de nem. Komolyan.). Ez az egész egy hobby, kellemes időtöltés, jó játék, nem cél, hogy véresen komolyan vegyük a dolgot, fontos, hogy ehhez tartsuk magunkat.

Pár szó a miértről, és hogyanról: magam hosszú éveken keresztül maketteztem, mindig is érdekeltek a műszaki dolgok, mi hogyan működik, és imádtam a nagy dolgokat kicsiben leutánozni. Apró műanyag, fém, fa alkatrészekből öszeépíteni egy repülő, harckocsi, vagy versenyautó modelljét, sarat, rozsdát imitálni, élethű környezetben elhelyezni komoly kihívás. Sokat kell sok mindent tanulmányozni, hogy valóban értékelhető végeredményt kapjunk -én csak középiskolás szintig jutottam el, igaz akkor sikeres is voltam, a modelljeim nyertek díjakat is, de világos volt, hogy bár sokat tudok pepecselni, de annyit, mint az igazi profik, nem tudok, és nem is akarok "pöcsölni". Meg aztán az akkori nagyok (talán még most is azok, kivéve Horváth Ödönt, akiről sajnos tudom, hogy már nem makettezhet) olyan magas szinten űzték ezt a hobbyt, olyan részletgazdag maketteket csináltak, hogy az a szint elérhetetlennek tűnt. Viszont néha saját kedvemre egy-egy makettet összerekni igen jó móka volt, sőt az még most is, és ezt a vonzódásomat az RC járműveknél is megtartottam (később még ezt kifejtem)

Érdekeltek engem a rádiótávirányítású autók, tankok, repülők is, de ezek akkori árakon (kilencvenes évek eleje) is sok tízezer forintba kerültek -építőkészletben, elektronika, akku, töltő nélkül. Első fizetésem volt 19.000,- Ft, nem nehéz elképzelni, miért is nem vettem 30-40 ezerért egy üres autót, meg a többit mégegyszer ennyiért. Viszont volt lehetőségem kipróbálni párat, meg egyik cimborám is vásárolt egyet magának (na ja, neki jobb fizetése volt...), szóval a vágy megvolt, tudtam milyen klassz egy ilyen mini versenyautó.

Aztán évek múltán betévedtem egy modellboltba, ahol egy kínai gyártású, komplett készletet tettek le elém. Régi nagy kedvencem a japán Tamiya, a makettjeik gyönyörűek, távirányítású autókat és tankokat is gyártanak, japánosan nagyon jó minőségben. Órákat lapozgattam a katalógusokat, ismertem minden modelljüket. Ez a bizonyos kínai gép ismerős volt valahonnan -természetesen egy Tamiya katalógusból, ugyanis egy az egyben lekoppintották a négykerékhajtású, négy független lengőkaros, spirálrugós alvázat, differenciálművekkel, golyóscsapágyakkal, elektronikával együtt. Ára távirányítóval, akkuval, töltővel, összeszerelve nem érte el a negyvenezer forintot. Vajúdtam egy keveset, aztán megvettem.

Ahogy a Fókuszban mondanák: Zoltán még nem tudta, de ezzel al lépéssel megváltozott élete, egy lavina indult el. Persze nem akartam sok pénzt elverni, de kellett ez-az. Aztán a négykerékhajtású Mitsubishi Lancer kb. egy évre parkolópályára került, porosodott az egyik polcon -egyszerűen nem volt időm, hogy használjam, előtte feltöltsem az akkukat, elmenjek egy parkolóba vagy pályára. Kellett valami, amivel a szobában is tudok játszani. Hallottam a japán Kyosho Mini Z sorozatáról, ami egy hiper precíz 1/28-as méretarányú, rádiótávirányítású modellcsalád, de sajnos nem éppen olcsó. Viszont akkoriban jelent meg a Carson Xmods, ugyanebben a méretarányban, töredék pénzért. Megvettem az elsőt és beleszerettem. Kicsi, gyors, a szoba pont elég neki, egy készlet mikroceruza elemmel/akkuval majd egy órát megy -ideális játszó autó, akár driftelni is lehet vele összkerekes felépítésben. Bárkinek mutattam meg, csak ámult. Belemerültem a témába, tuning alkatrész forgalmazókat kutattam fel, és úgy éreztem, másnak is tetszene ez a dolog. Felfedeztem egy gyártót, aki nagyon jó minőségű 1/28-as autókat kínál, igen kedvező áron. És nálunk senki nem foglalkozik a márkával. Innen már csak egy lépés volt, hogy eljussak odáig (illetve ekkor még ketten gondolkoztunk a dologban, csak cimborám idő hiányában most már nem tud részt venni a dologban), hogy bizony boltot kéne nyitni. Az Iwaver képviselőivel személyesen is találkoztunk, illetve egyéb vonalakon is körülnéztünk, szerveztünk, kerestünk, aztán ennek a nagy szervezkedésnek a managertoys.hu.lett a vége.

Miért managertoys? Nos ezt legközelebb megmagyarázom így is többet szövegeltem a kelleténél.

Címkék: kezdetek managertoys magyarázkodok

A bejegyzés trackback címe:

https://managertoys.blog.hu/api/trackback/id/tr27742995

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.11.03. 20:26:03

motorokat is kérünk :)
Katanából van makett!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2008.11.03. 23:00:47

Háhá, az első komment! Kollega, az ön jutalma egy korsó ser/bambi, valamikor a jövőben, csak találkozzunk!
Motor biztosan lesz -ugyanis RC motorok is léteznek, pálya és terep kivitelben is-, talán kicsit makett-csapongunk néha (halkan jegyzem meg, bukólámpás-Katana makett is létezett, sőt mi több, rendelkezem is vele, rögtön kettővel!)
süti beállítások módosítása